Savvy Ed
Metoda Savvy Ed dedykowana jest uczniom w wieku wczesnoszkolnym.
Opracowana została tak, aby była nie tylko bardzo atrakcyjna i przyjazna uczniom, ale przede wszystkim bardzo ambitna.
Savvy Ed jest przygotowany z myślą wyłącznie o uczniach kontynuujących przygodę z językiem angielskim po mocnym programie przedszkolnym takim jak np. Teddy Eddie. Dzieci, bądź co bądź jeszcze małe (7-10 lat), opanowują grom materiału podczas różnorodnych zabaw i aktywności- jest to naturalny dla ich wieku sposób zdobywania wiedzy, który jest dla nich praktycznie niezauważalny. Sukces metody polega na tym, że dzieci zupełnie nie zdają sobie sprawy z tego jaki wiele się uczą oraz ile od nich wymagamy. Dzięki temu, że opieramy się na ich wiedzy i umiejętnościach zdobytych w poprzednich latach, nauka nie sprawia im problemów i daję duża satysfakcję.
Oficjalna strona właściciela metody Teddy Eddie i Savvy Ed: www.edubears.pl
Najważniejsze założenia metodyki Savvy Ed.
Zamiast zakuwać gramatyczne regułki, którym natura dziecka od razu mówi stanowcze NIE, przygotowaliśmy nagrania wprowadzające uczniów w meandry gramatyczne. Rytm, dźwięki i ruch ułatwiają zapamiętywanie. Zamiast odmieniać TO BE przez wszystkie osoby, o ileż łatwiej jest…. zacząć RAPOWAĆ- odmiana czasownika od razu zostaje w małej głowie!
Jeśli do tego dodamy jeszcze gry oparte na zdrowej rywalizacji oraz nagrody motywacyjne to mamy sukces gwarantowany!
Nasza metoda opiera się na efekcie kuli śniegowej, znaczy to, że dany materiał językowy stopniowo narasta, jak tocząca się po zaśnieżonym zboczu śnieżka. Poznane wcześniej rzeczy uzupełniane są nowymi, tak aby utrwalić to co już było, ale w nowej odsłonie. Przerobione wcześniej słownictwo i struktury gramatyczne powracają systematycznie w nowym kontekście, jak bumerang. W ten sposób, każdy wprowadzony element powraca, co jest bardzo korzystne w nauczaniu – badania mówią o tym, że tylko wielokrotne powtórki przynoszą trwałe efekty!
Savvy Ed to nie tylko podręcznik, to cała filozofia nauczania z wszelkimi potrzebnymi elementami zarówno w sensie materiału nauczania jak i samych pomocy naukowych.
Metoda Savvy Ed opiera się na zadaniach systemowych. Polegają one na tym, że dana umiejętność (np. czytanie na poziomie Savvy Ed 1) ćwiczona jest systematycznie, nawet na każdej lekcji, w czasie krótkich, podobnych do siebie ćwiczeń, najczęściej przy użyciu specjalnie do tego przygotowanych kart. Dzieci z ochotą zaczynają czytać i odgadywać zagadki – są one ciekawe i zawierają element zaskoczenia. Stopień trudności rośnie, zagadki stają się coraz dłuższe i trudniejsze i w miarę upływu roku szkolnego umożliwiają stopniowe narastanie umiejętności naszych uczniów.
W części pierwszej kursu (SAVVY ED 1) naszym priorytetem jest komunikacja i nauka czytania. Bogaty i różnorodny materiał jest kompatybilny z poziomem egzaminu Cambridge English: Young Learners – Starters.
Priorytetem w SAVVY ED 2 jest komunikacja i nauka pisania. Uczeń kontynuuje naukę jednocześnie utrwalając poznane wcześniej treści. Materiał odpowiada poziomowi Movers (poziom A1).
Ostatnia część kursu to SAVVY ED 3 – podczas którego następuje integracja wszystkich sprawności językowych: słuchania, mówienia, czytania oraz pisania. Zaczynamy kłaść nacisk na poprawność gramatyczną. Materiał jest kompatybilny z poziomem egzaminu Cambridge (Flyers A2).